Medialność w czerwcu

Otrzymaliśmy najnowszy raport Instytutu Monitorowania Mediów obejmujący medialność Nice 1 Ligi.


W dokumencie szczegółowo zanalizowane są publikacje prasowe oraz internetowe dotyczące Nice 1 Ligi w całości oraz każdego klubu z osobna. Podbeskidzie po raz kolejny odnotowało przyzwoity wynik medialności, choć całą ligę w czerwcu zdominował wyraźnie Górnik Zabrze, dzięki wywalczonemu awansowi do Ekstraklasy.

O rozgrywkach pierwszoligowych w czerwcu pisano ponad 4,5 tysiąca razy, to wynik podobny do majowego, a przecież w czerwcu rozgrywano tylko jedną kolejkę Nice 1 ligi. Zakończenie rozgrywek to czas na podsumowania, a szczególny rozgłos zapewniły sobie drużyny, które nowy sezon rozpoczęły już w Ekstraklasie.

Obecność w mediach ma wymierne przełożenie na wartość ligi. IMM przeprowadził kalkulację AVE (Advertising Value Equivalency, wartość ekwiwalentu reklamowego) dla takiej liczby publikacji, który wynosi ponad 43 mln zł. 

O samym Podbeskidziu w czerwcu pisano 416 razy, zatem Górale wspominani byli w mediach, zarówno drukowanych jak i internetowych średnio czternaście razy każdego dnia. 
W bardziej szczegółowym rozbiciu widzimy, że 170 publikacji ukazało się prasie, a 246 w internecie. Z artykułów prasowych 182 publikowanych było w prasie o zasięgu regionalnym, 35 ogólnokrajowym, a 29 lokalnym.

Co ciekawe, teksty o TSP ukazują się nie tylko w naszym regionie, choć w województwie śląskim jest ich zdecydowanie najewięcej (100 publikacji) to ponadto o Podbeskidziu pisano także w województwach: kujawsko-pomorskim (9 artykułów), w małopolskim (25 tekstów), mazowieckim (13 publikacji) i podlaskim (10 artykułów).

Pełny raport zrealizowany przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PZPN zobaczyć można w linku: ZOBACZ PEŁNY RAPORT

MENU