Medialność w kwietniu: Górale na podium

 

Raport Instytutu Monitoringu Mediów wykazał, że Podbeskidzie w kwietniu było w trójce najbardziej medialnych klubów Nice 1 Ligi. Każdego dnia na temat Górali ukazywało się średnio 13 artykułów!

Według analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów na temat Nice 1 Ligi oraz występujących w niej klubów w okresie od 1 do 30 kwietnia ukazało się 4221 publikacji w prasie i portalach internetowych. Głównie temat ten zajmuje tytuły o zasięgu regionalnym, co oczywiste przede wszystkim są to redakcje sportowe. Taka liczba kalkulacji przeliczona na ekwiwalent reklamowy, czyli kwotę, którą organizator rozgrywek oraz kluby musieliby zapłacić, aby uzyskać promocję takiej wartości, daje 40 100 566 PLN. W najlepszych miesiącach od początku sezonu kwota ta sięgała powyżej 50 milionów.

Pod względem podziału na województwa absolutnie dominują media z województwa śląskiego, ponad pół tysiąca publikacji ukazało się na tym terenie, co jest też zrozumiałe ze względu na liczbę drużyn z tego regionu występującą w Nice 1 Lidze.

I to właśnie kluby z województwa śląskiego są najbardziej medialnymi klubami ligi: pierwszą trójkę stanowią Górnik Zabrze, GKS Katowice oraz Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Na temat klubu z Bielska-Białej tylko w kwietniu ukazało się 397 publikacji – oznacza to, że codziennie (włączając soboty, niedziele i dni świąteczne) o Podbeskidziu ukazywało się ponad 13 artykułów.

315 razy o Góralach pisała prasa i portale o zasięgu regionalnym, 46 artykułów ukazało się w tytułach ogólnokrajowych, a 36 razy Podbeskidzie było przedmiotem tekstu w mediach na poziomie lokalnym.

Taka liczba publikacji przeliczona na ekwiwalent reklamowy daje kwotę 6 885 947 PLN.

Od początku sezonu suma publikacji na temat Podbeskidzia dała już wartość ekwiwalentu na poziomie bliskim 65 milionów złotych.

MENU