Medialność w maju

Drużyny, które wywalczyły awans do Ekstraklasy zdominowały nie tylko tabelę rozgrywek, ale także tabelę medialności klubów Nice 1 Ligi w ostatnim miesiącu sezonu 2016/17.

Mimo zdecydowanej dominacji Górnika Zabrze i Sandecji Nowy Sącz przyzwoity wynik medialności odnotowało także Podbeskidzie, o którym pisano w maju 681 razy (wg raportu Instytutu Monitorowania Mediów na zlecenie PZPN, dotyczy media objęte badaniem).

420 razy Podbeskidzie było przedmiotem artykułu publikowanego w portalu internetowym, co oznacza że ponad trzynaście tekstów każdego dnia maja dotyczyło zespołu Górali. W prasie drukowanej takich tekstów było 260, co daje średnią dzienną na poziomie ośmiu tekstów każdego dnia.

Z biznesowego punktu widzenia istotne jest wyliczenie ekwiwalentu reklamowego tzw. AVE,  czyli kwoty, którą należałoby zapłacić aby uzyskać równej wartości promocję uzyskaną w mediach. W przypadku majowej obecności Podbeskidzia w mediach wartość reklamy, którą uzyskał klub wyliczona została na poziomie 7 737 455 PLN. 

Jest to znaczenie lepszy wynik niż w poprzednim miesiącu. W kwietniu o Podbeskidziu pisano 607 razy, co w przeliczeniu na AVE daje kwotę 6 885 947 PLN.

 

 

MENU