Newsy
19.07.2016

Raport PZPN: Organizacja meczów najlepsza w Bielsku-Białej!

Podbeskidzie zostało najlepiej ocenione w raporcie Organizacja i stan bezpieczeństwa meczów piłki nożnej za sezon 2015/16 stworzonym przez PZPN.W rankingu biorącej pod uwagę ogólną organizację meczów Podbeskidzie zdecydowanie zwyciężyło z notą 5,42 (druga w tabeli Lechia Gdańsk zebrała notę 5,06, a trzecia Korona Kielce 5,05). Ponadto Górale zajęli drugie miejsce w klasyfikacji Fair Play ustępując tylko beniaminkowi ligi Termalice Bruk-Bet Nieciecza.W jednostkowych klasyfikacjach oceniających poszczególne elementy przygotowania infrastruktury i personelu do meczu Podbeskidzie wielokrotnie otrzymało najwyższą notę, lub znalazło się w ścisłej czołówce. 
Najlepiej bielski klub został oceniony w kategoriach:
  • Praca kierownika ds. bezpieczeństwa – tu szczególne gratulacje należą się Lesławowi Czyżowi, który już przed rokiem został doceniony w tym rankingu, przygotowanie ciągów komunikacyjnych: oceniane są tu oznaczenie ciągów komunikacyjnych, obsługa, drożność. Są to elementy, które pozwalają na płynne poruszaniu się kibiców na stadionie.
  • Wyjścia bezpieczeństwa - to kategoria w której ocenie podlega organizacja dróg bezpieczeństwa, które w wypadku sytuacji awaryjnej mogą być wykorzystane w celu sprawnej ewakuacji.
  • Polityka informacyjna: sposób komunikacji z kibicami dotyczący organizacji meczu sprzedaży biletów, godzin otwarcia bram, wskazówki dojazdu na obiekt itp.
  • Organizacja wejść kibiców gospodarzy – w tej klasyfikacji Podbeskidzie pierwsze miejsce zajęło ex aequo z Koroną Kielce i krakowską Wisłą.
  • Organizacja wejścia kibiców gości: to jedno z najtrudniejszych zadań dla organizatora meczu piłkarskiego. Raport PZPN ocenia tu obsługę kibiców przez stewardów, realizację polityki w sprawie działań mających zapobiec wniesieniu niepożądanych przedmiotów na obiekt, bezpieczne kierowanie ruchem a także umiejętność deeskalacji napięć i konfliktów.
  • Obsługa kibiców niepełnosprawnych
  • Ocena systemu stewardingu - sposób przyjęcia publiczności przez stewardów oraz reagowanie na jej potrzeby, system komunikacji z centrum dowodzenie oraz reakcja na zachowanie kibiców.
  • Proaktywność stewardów - subtelne wychodzenie naprzeciw potrzebom kibiców
  • Współpraca podmiotów zaangażowanych w organizację meczu – komunikacja pomiędzy klubem organizującym mecz a policją, strażą pożarną, służbami medycznymi w zakresie planowania imprezy oraz jej przebiegu.
Wysoko klub został także oceniony w kategoriach: praca służ medycznych, praca spikera zawodów, średni czas wpuszczania kibiców gości, infrastruktura dla osób niepełnosprawnych oraz dostępność punktów depozytowych, w których plasował się w ścisłej czołówce klubów Ekstraklasy z ubiegłego sezonu.ZOBACZ PEŁNY RAPORT
powrót do listy

Następny mecz

Następny mecz

Fortuna 1 Liga 2023/2024 - Kolejka 30

VS

26.04.2024, godz: 20:30, Stadion Miejski im. Henryka Reymana