Newsy
09.07.2025

Wyniki ankiety nt. oceny organizacji dnia meczowego

Tuż po zakończeniu sezonu 2024/2025 postanowiliśmy przygotować dla Was ankietę ewaluacyjną, w której mogliście ocenić szerokopojętą organizację dnia meczowego przez nasz Klub. Pragniemy z tego miejsca bardzo podziękować za wszystkie udzielone odpowiedzi, a poniżej znajdziecie wyniki ankiety wraz ze sformułowanymi wnioskami. 

Wyniki ankiety dały nam wiele cennych wskazówek na temat tego, co jeszcze możemy ulepszyć w kontekście funkcjonowania Klubu, prowadzenia mediów społecznościowych czy sprzedaży asortymentu w sklepie kibica na stadionie. Zdecydowaną większość respondentów stanowili mężczyźni (91,6%), a w kontekście wieku ankietowanych najchętniej odpowiedzi udzielały osoby w wieku 31-44 lata (25,6%) oraz niepełnoletni kibice TSP (23,1%). 

Zdecydowana większość kibiców z ankiety zamieszkuje miasto Bielsko-Biała oraz jego najbliższe okolice i co bardzo cieszy, ponad połowa z nich (52,3%) zadeklarowała kibicowanie Podbeskidziu od co najmniej 10 lat. 

335 z 442 respondentów dociera na mecze Podbeskidzia samochodem i jest to prawie o 50 punktów procentowych wyższy wynik od drugiego wyboru, czyli dojazdu na Stadion Miejski komunikacją miejską (np. PKP, MZK czy Komunikacją Beskidzką). Marginalna liczba osób decyduje się na przyjazd rowerem i niewiele zmieniłoby na tym polu przygotowanie specjalnych parkingów pod stadionem, gdyż z takiego rozwiązania potencjalnie skorzystałoby zaledwie 26,5% (117 z 442) ankietowanych kibiców

Bardzo ciekawą informacją jest dla nas to, że właściwie pół na pół rozkładają się proporcje w zakresie posiadanej formy biletu (papierowy bądź mobilny), natomiast dokładnie 3/4 respondentów (331 kibiców) zadeklarowało, że najczęściej kupuje bilety na pojedyncze spotkania poprzez naszą stronę biletową.

Bardzo dużo wniosków zapewniły nam Wasze odpowiedzi w pytaniach otwartych. Wśród oczekiwanych okolomeczowych atrakcji - poza już pojawiającymi się na naszych meczach - najchętniej widzielibyście powrót konkursu rzutów karnych w przerwie, stanowiska gamingowe, konkursy wiedzy dla kibiców czy wprowadzenie klubowej gazetki. 

Sporo miejsca w ankiecie poświęciliśmy również stadionowej muzyce. W kwestii utworu puszczanego po zdobytej bramce aż 70% kibiców opowiedziało się za tym, by pozostawić aktualny jingiel (utwór zespołu De Press "Bo jo Cię kochom"), dlatego na tym polu nie dojdzie do żadnych zmian. Po waszych sugestiach zdecydowaliśmy się jednak bardziej urozmaicić przedmeczową playlistę i wzbogacimy ją o najczęściej pojawiające się propozycje - na czele z utworami "Thunderstruck" AC/DC, "Seven Nation Army" The White Stripes, "Whiskey in the jar" Mettaliki czy hymnami piłkarskich Mistrzostw Europy lub Świata. 

Jako pracownicy wiemy już również, co najmniej i najbardziej podoba Wam się w organizacji dnia meczowego. Dzięki temu postaramy się wyciągnąć konstruktywne wnioski, a wśród najczęściej pojawiających się rzeczy do poprawy można wymienić (pisownia oryginalna):

"brudne krzesełka na stadionie, słaba oferta gastronomiczna, długie kolejki do bufetu, mało atrakcji dla dzieci, czasem osoby wpuszczające i przeszukujące są nieuprzejme, słabe odczyty skanerów na bramkach, zbyt mało wydrukowanych plakatów".

Na koniec przechodzimy do ocen konkretnych aspektów w skali od 1 do 5, gdzie 1 to bardzo źle, a 5 to bardzo dobrze:

Na koniec jeszcze raz dziękujemy, że tak licznie podzieliliście się z nami swoimi przemyśleniami. Do zobaczenia na stadionie już 18 lipca na prezentacji zespołu i meczu z Piastem Gliwice, a także tydzień później na inauguracji nowego sezonu Betclic 2. Ligi!

powrót do listy