Medialność w lipcu: Podbeskidzie w czołówce

Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PZPN przygotował raport dotyczący medialności Fortuna 1 Ligi – Podbeskidzie jest w czołówce!

Opracowanie dotyczy lipca – miesiąca, w którym rozgrywki dopiero wystartowały, choć już przed rozpoczęciem sezonu zainteresowanie mediów ligą było duże.

Wg analizy mediów tylko w lipcu na temat pierwszej ligi pojawiło się 3886 publikacji zarówno w prasie drukowanej, jak i w portalach internetowych.

386 publikacji na terenie województwa śląskiego, to prawie co dziesiąty artykuł dotyczący klubów pierwszoligowych. Jest to obszar największego zainteresowania rozgrywkami, co nie może dziwić, w dalszym ciągu w tym województwie została spora grupa zespołów na tym poziomie rozgrywek.

Co ciekawe, w samym województwie śląskim najczęściej pisano o Podbeskidziu – 91 z 386 publikacji dotyczyło zespołu Górali.

W klasyfikacji medialności klubów Podbeskidzie w lipcu było na czwartym miejscu z 533 artykułami prasowymi i internetowymi na swój temat. Więcej niż o Podbeskidziu pisano w analizowanym miesiącu jedynie o Stali Mielec, Rakowie Częstochowa i GKS-ie Katowice. 

W rankingu wartości reklamowej, ekspozycję marki TS Podbeskidzie, wg zasad wyliczania ekwiwalentu reklamowego wyceniono na 7 795 484 zł – tyle wynosi kwotą, którą należałoby zapłacić, aby osiągnąć wartość promocyjną uzyskaną poprzez publikacje prasowe. Taka wysokość ekwiwalentu to trzeci wynik w całej lidze. Stal Mielec pomimo większej liczby publikacji osiągnęła niższy poziom ekwiwalentu. 

MENU