Newsy
03.10.2018

Medialność: Podbeskidzie na podium!

Podbeskidzie utrzymuje się w czołówce najbardziej medialnych klubów pierwszoligowych!Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PZPN opracował kolejny, miesięczny raport medialności klubów Fortuna 1 Ligi, oraz samych rozgrywek. Najnowsze opracowanie dotyczy okresu od 1 do 31 sierpnia. W tym czasie ukazało się 3695 publikacji dotyczących Fortuna 1 Ligi. Podział regionalny wyraźnie pokazuje, gdzie pierwsza liga żyje najintensywniej – w województwie śląskim ukazało się 305 publikacji dotyczących rozgrywek i jest to absolutna dominacja (drugie pod tym względem województwo to małopolskie – 226 publikacji).Na tą liczbę najmocniej zapracowały dwa kluby, których dotyczyła połowa materiałów prasowych z tego przedziału: GKS Katowice, o którym w samym woj. śląskim pisano w prasie i internecie 80 razy i Podbeskidzie Bielsko-Biała, które przedmiotem tekstów dziennikarskich stało się w badanymi miesiącu, na terenie województwa śląskiego 75 razy.Oba te kluby znajdują się w ścisłej czołówce również w ujęciu ogólnopolskim. Liderem jest GKS Katowice – 667 artykułów, tuż za nim Stal Mielec – 649 artykułów, a na trzecim miejscu z 547 publikacjami Podbeskidzie. Oczywiście liczba publikacji przekłada się na konkretne wyliczenia wartości promocyjnej – ile kluby musiałby zapłacić za taką promocję? To również wyliczył Instytut Monitorowania Mediów: najwyższy ekwiwalent reklamowy uzyskał GKS Katowice 6 366 556 zł. Wartość publikacji na temat Podbeskidzia wyceniono na kwotę 5 607 293 zł – i jest to drugi rezultat.Trzecia pod tym względem jest mielecka Stal – co ciekawe większa liczba publikacji w tym przypadku nie przekłada się na wyższą wartość. O Podbeskidziu, choć pisano nieznacznie mniej razy, to, czyniono to w mediach, w których promocja wyceniana jest wyżej, stąd wyższa wartość ekwiwalentu reklamowego i większa wartość promocyjna.W porównaniu w wcześniej badanym okresem - lipcem, zwraca uwagę, że pomimo mniejszej liczby publikacji, zarówno na temat całej ligi (ok. 200 mniej artykułów), jak i liczby publikacji w województwie śląskim (mniej o 80), temu trendowi nie poddało się Podbeskidzie, które zanotowało wzrost medialności. W publikacjach prasowych w sierpniu pojawiało się częściej niż w lipcu (lipiec: 533, sierpień: 547). 
powrót do listy